Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2013 21:14 - Свежа, зареждаща салата с Рукола и ябълка.
Автор: sweetcook Категория: Рецепти   
Прочетен: 4251 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.02.2013 21:44


С въведението на тази рецепта трябва да уточня, че съм човек с нестандартни вкусове и експериментаторството ми, споменато в предходната рецепта (шоколадови мъфини), се проявява и в спонтанно необичайно съчетаване на продукти.

Днешната салата е комбинация от жълта ябълка и рукола.

imageimage

Защо я избрах? Прибирайки се от работа, се чувствах страшно изморена и без капка енергия. Като че ли нещо беше изпило силичките ми до такава степен, че ми е трудно да си вдигна ръката (а работата ми не е свързана с грам физическо натоварване). Не бях в настроение за нищо тежко, трудно смилаемо и затлачващо или отнемащо повече от 5-10 минути за приготовление.  Трябваше ми нещо зареждащо и витаминозно.

В кухнята имах завещана една голяма жълта ябълка от моя близка приятелка. Обелих я и я нарязах на едри кубчета. Но реших, че само ябълка само ще ми остърже стомаха, затова си помислих да комбинирам с малко извара (за тези, които не понасят извара, могат да добавят бяло прясно сирене или малко по-екзотично – бри, гауда – въпрос на вкус, но не трябва да е много солено за комбинацията с ябълка).

Ябълката е доста сочна и витаминозна, но прецених, че ми липсва още малко свежест и аромат на творението. В хладилника имах малко рукола (завещана от друга моя приятелка) и внезапно в главата ми се заформи вкусът на комбинацията на ябълката с изварата и ми хареса. Руколата придаде и малко контраст в цялата картинка (никак не обичам салатите да са опростени само в един тон, не ми вдъхват достатъчно свежест и разнообразие – дори само визуално!).

Почти съм готова! Липсва ми само малко „смазка“ на съставките, или т.н. дресинг (dressing) J. Тук изборът ми беше по-ясен – Ѕ кофичка кисело мляко (поне 3%, не падайте по-долу, ако не искате да ядете изкуствени растителни мазниниJ) + 4с.л. зехтин.

За завършен вид и сервиране (на мнение съм, че завършеният вид на поднасянето е от значение, защото е важно да се храниш и с очите, не само със стомаха, така удоволствието е по-голямо и превръщаме храната, която поемаме, в лекарство – за душата и тялото) – поръсих с малко белени тиквени семки. Принципно класиката за ябълка е орехът, но в този случай с намесата на руколата, по-подходящ вкус ми се стори тиквеното семе – по-богат източник на протеин и не сладнее J.

Така получихме една уравновесена от към въглехидрати, протеини и мазнини храна, която ще се усвои бързо от организма и ще даде доста енергия в кратък срок.

Както виждате (четете), в този случай рецептата беше създадена по обратния ред – в началото съставките не бяха съвсем известни – Необходимите продукти се избистриха накрая, след като получихме завършената салата, а именно:

Продукти за една порция салата:

1 голяма ябълка – кисело-жълта;

Сока на Ѕ лимон

Две щипки рукула

4 пълни с.л. извара

Ѕ кофичка к. мляко

 4с.л. Зехтин

Тиквени белени семки – за поръсване.
image

Рецептата я написах, докато хапвах салатата, и да споделя, че вече се чувствам по-освежа и заредена с енергия! J

Разбира се, ако имате да храните мъж вкъщи – тази салатка ще му е само малкото интро ;).

На Здраве!




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sweetcook
Категория: Рецепти
Прочетен: 82470
Постинги: 22
Коментари: 1
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930