Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2013 13:18 - Десерт с пресечено мляко
Автор: sweetcook Категория: Рецепти   
Прочетен: 2817 Коментари: 0 Гласове:
1



Генерално, ако нямам идея какво да приготвя с прясното мляко, 90% от случаите то се разваля в хладилника (дори и днешните двойно пастьоризирани и пълни с консерванти подобия на прясно мляко) – не съм голям консуматор на този продукт в чистата му форма. Но в случая имах домашно, което знаех, че е малко по-биологично чисто, истинско и хранително – и  ми беше жал да го хвърля (грехота е да се хвърля храна, а тази си беше и качествена! :) ).

Та, когато сварих съответното мляко, ясно разбрах, че съм го оставила прекалено дълго в хладилника и то се пресече. Тогава се сетих за тази рецепта от детството ми – „десерт с пресечено мляко“. И реших да пробвам.

image

Основните продукти за приготвяне на десерта са:
Пресечено мляко, изцедено – количеството е долу-горе половината на количеството мляко, което сте пресекли. И понеже рядко някой нарочно ще пресече млякото, точна мярка няма J. В моя случай аз пресякох почти литър мляко, т.е. съм имала около 400 грама изцедено пресечено мляко, наподобяващо много на извара.
2 яйца
3 изкуп с.л. кафява захар
1 ванилийка на прах

image

Приготвянето на десерта
 много напомня процедурата по правене на млечен крем.
1.Разбивате яйцата с пресеченото мляко и захарта и загрявате на котлона.

Аз, както винаги, не се сдържах и добавих нещо от себе си в рецептата – 3 супени лъжици овесени ядки (без предварително накисване).

2. На слаб огън варите крема около 5-10 минутки – ще видите кога е готов, като започне да се дели и да става ронлив.
3. Малко преди да дръпнете крема от котлона добавяте ванилийката и доразбърквате енергично.
4. Поставяте в чашки за десерт и ги оставяте да изстинат хубаво. След като се охладиха, за декориране, аз ги украсих със сладко от горски плодове.

Добър апетит! И помнете, че всеки „дефект“ може да бъде превърнат в „ефект“

image




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sweetcook
Категория: Рецепти
Прочетен: 82565
Постинги: 22
Коментари: 1
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930