Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2015 14:08 - Печени кестени
Автор: sweetcook Категория: Рецепти   
Прочетен: 1045 Коментари: 0 Гласове:
0



Печени кестени


image

Когато настъпи ноември, ми домирисва винаги на печени кестени - не от улиците, а от спомените!

За първи път опитах печени кестени по улиците на Виена/Австрия/ по време на едно от първите ми европейски пътешествия. В моя край в Североизточна България още не бяха много познати и ароматът им ме завладя. Ръцете ми бяха позамръзнали от гледане на забележителности в хладната есен и няма да забравя колко хубаво им стана като се докоснаха до топлите напукани кестенчета.

„Любовта“ ми към тази вкусна ядка се засили по време на престоя ми в Португалия, където са посветили цял ден (че и цял месец) на кестените, акомпанирани с червено вино (11 Ноември, Dia de Sгo Martinho/денят на Свети Мартин).

Поради високото си съдържание на въглехидрати в много страни наричат кестена „Хлебно дърво“. Плодовете му са единственате „ядки“ с високо съдържание на витамин С. Кестените са и много богати на калций, което ги прави полезни и за нашите кости ;).

Ето и един много лесен метод как да приготвите печени кестени, без да имате камина или барбекю на въглища и пак да постигнете този уютен, топъл, ароматен резултат:

Необходими продукти:
Кестени, колкото ще се изядат за момента на сервирането (когато престоят, печените кестени изсъхват и се губи „чароматът“ им )

Начин на приготвяне:
1. Правя два прореза по кожата на всеки кестен (по един за всяка страна) – за да няма „бомбардиране“ в тигана.

2. Загрявам тиган с големина според количеството кестени.
3. Слагам кестените, така че да покрият дъното на тигана ( без да се застъпват).
4. Пека на силен огън, като обръщам/разтърсвам през няколко минути, за да се опекат от всички страни.
5. Изсипвам готовите кестени в панерче и покривам с кърпа, за да се задушат хубаво (така се белят по-лесно).

 image

Готово! Сега си налейте чаша червено вино, изберете си приятна компания и споделете този топъл момент! Наздраве!




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sweetcook
Категория: Рецепти
Прочетен: 82285
Постинги: 22
Коментари: 1
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031